NSO-campagne ‘Hou ons in de buurt!’ breed opgepakt in de media

Cigarettes 383327 1920 (1)

Steeds meer eigenaren van ‘tabaks- en gemakszaken’ komen in het geweer tegen de maatregelen die het kabinet wil nemen om de verkoop van tabak aan banden te leggen. Ook de meeste winkeliers zien wel in dat er iets moet gebeuren, maar de manier waarop het kabinet de branche bejegent, baart menigeen grote zorgen. De meer dan 1500 winkeliers klagen over onduidelijke regelgeving en vrezen onwerkbare situaties als de maatregelen straks eenmaal van kracht zijn. Ook de accijnsverhoging werkt in hun ogen niet, al helemaal niet in het geval van winkeliers die in de nabijheid van de grens gevestigd zijn.

 Via de actie ‘Hou ons in de buurt!’ bieden ze tegengas. De campagne, onder auspiciën van de brancheorganisatie voor de tabaks- en gemaksdetailhandel NSO, wordt breed opgepakt in de media. Een van de gezichten van de actie is Jeroen Brandsen, eigenaar van de Primera in de Amersfoortse wijk Vathorst. In het AD zet hij uiteen voor welke dilemma’s hij komt te staan.

Faillissementen zijn volgens Brandsen niet uit te sluiten. Daarmee gaat méér dan alleen werkgelegenheid verloren, zegt Brandsen. ,,Winkels als de mijne hebben namelijk een belangrijke buurtfunctie.‘’

 

Meer bij het Algemeen Dagblad:

 

Winkelier verzet zich tegen ‘onwerkbare’ tabaksregels: ‘Vijf seconden om luik te openen en sigaretten te pakken’

 

 

Zoeken