Philip Morris legt campagne stil na ontdekking inzet jonge influencers

Social Media 419944 1920

Philip Morris heeft een campagne op sociale media waarbij e-sigaretten worden gepromoot geannuleerd. De sigarettenfabrikant heeft daartoe besloten nadat persbureau Reuters had onthuld dat in de campagne gebruik wordt gemaakt van jonge influencers, aldus het Financieele Dagblad.

Hoewel het marketingbeleid van Philip Morris zegt dat ‘influencers’ ouder dan 25 jaar moeten zijn, promootte een 21-jarig Russisch model IQOS (een rookvrij elektronisch apparaat op Instagram, zo wordt uitgelegd in het artikel in het FD. De auteur van het stuk meldt ook dat de tabaksindustrie – in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht – nog niet aan zijn eind is gekomen omdat deze bedrijfstak aan het innoveren is. Onderzoek toont dat producten e-sigaretten en vapingproducten helpen bij het volledig stoppen met roken. Bovendien ook nog minder schadelijk.

 

Meer bij het FD (achter betaalmuur):

 

Nicotieners: een teer onderwerp

 

 

 

 

Zoeken